loading
0%Магистърската програма за специалност „Дигитален стартъп бизнес“ е разработена в отговор на нарастващия интерес и нужди на обществото към подготовката на високообразовани дигитални предприемачи, способни не само да идентифицират, но и да създават предприемачески възможности и на тяхна основа да стартират и развиват нови, конкурентоспособни, с потенциал за растеж дигитални предприятия.
Приемът на студенти стартира от академичната 2024/2025 учебна година.
Целите на обучението в магистърската програма „Дигитален стартъп бизнес“ са:
Тези цели ще помогнат на студентите да се подготвят за успешна кариера в областта на дигиталните стартъпи и предприемачеството в дигиталната среда.
Обучението по програмата обхваща пет задължителни дисциплини, три избираеми (всяка от тях се избира измежду три възможни или общо девет избираеми дисциплини) и една факултативна дисциплина.
Общотеоретичното съдържание на обучението обхваща ключовите теоретични въпроси, свързани с: Основите на дигиталното предприемачество, изучаване на историята и развитието на дигиталните стартъпи, познаване на ключовите понятия и термини в областта на дигиталното предприемачество; стратегии за дигитален маркетинг и техники за привличане на клиенти, планиране и изпълнение на маркетингови кампании в дигитална среда, използване на социални медии, търсещи машини, уебсайт и SEO оптимизация и други инструменти за дигитален маркетинг от предприемачите; Обзор на актуални дигитални технологии и иновации, разбиране на тенденциите в сферата на информационните технологии и технологичните иновации, използване на дигиталните технологии за придобиване на конкурентни предимства; Развитие на дигитална креативност и креативно мислене, разработване и разпознаване на иновативни идеи, подпомагане на предприемаческия дух и усъвършенстване на предприемаческите умения; Процеса на стартиране на дигитален бизнес - от идеята до първите клиенти, изграждане на бизнес модел и план за стартиране на дигитално предприятие, разглеждане на успешни истории за стартиране на дигитални стартъпи.
Избираемите дисциплини, включени в магистърската програма „Дигитален стартъп бизнес“, предоставят на студентите допълнителни специализирани знания и умения в областите, от които се интересуват и които са важни за тяхната бъдеща кариера в дигиталния свят. Специализираното съдържание на обучението обхваща специфичните проявления и приложения на общотеоретичните въпроси в контекста на особеностите на дигиталния стартъп бизнес, свързани с: Стратегическо и оперативно управление на дигитални стартъпи; Управление на ресурси, бюджети и рискове в стартъп контекст, методи и модели за оценка на стартъп бизнес модели; Разработка и изпълнение на дигитални стратегии за растеж на стартъпи, анализ на конкуренцията и потребителските тенденции в дигиталната среда; Приложения на изкуствения интелект в дигиталните стартъпи и развитие и внедряване на AI проекти в бизнеса; Лидерски умения и стилове в дигиталния стартъп контекст и управление на екипи и култура на работа в стартъп бизнесите; Процес на подготовка и привличане на инвестиции за стартъп проекти и финансови инструменти и анализ на стартъп бизнеси; Дигитални маркетингови стратегии за e-Commerce успех, управление на доставките и клиентската поддръжка в дигиталния стартъп бизнес; Рискове и заплахи в дигитална среда и как да се защитават данните и информацията на стартъп бизнесите, стандарти и закони, свързани с киберсигурността и изграждане на киберсигурна култура в стартъпите; Планиране, изпълнение и контрол на дигитални проекти, събиране, обработка и анализ на данни за вземане на бизнес решения; Създаване на силни дигитални брандове и идентичности; Правни аспекти на работата в дигитална среда, включително закони за защита на данните, интелектуална собственост и е-търговия, закони и регулации, които се отнасят към дигиталните стартъпи и бизнеси; Практически умения и опит в разработването и управлението на дигитални стартъп проекти, сътрудничество със стартъп инкубатори и акселератори.
Тези теми предоставят на студентите знания и умения, необходими за успешно управление на дигитални стартъпи и предприемачески проекти. Те съчетават теоретично обучение с практически упражнения и реални проекти, за да подготвят студентите за предизвикателствата на съвременния дигитален бизнес свят и да им помогнат да развият предприемаческия си потенциал.
Ресурсите за обучението в магистърската програма са:
Завършилите магистратурата по специалност „Дигитален стартъп бизнес“, притежават следните:
Теоретични знания за:
Фактологически (специфични) знания за:
Познавателни умения за:
Практически умения за:
Компетентности:
Посочените знания, умения и компетентности са в съответствие с Националната квалификационна рамка и Европейската референтна рамка на Ключовите компетентности за учене през целия живот).
Завършилите специалност „Дигитален стартъп бизнес“ в ОКС „магистър“ имат възможност за успешна професионална реализация като:
Завършилите специалност „Дигитален стартъп бизнес“ в ОКС „магистър“ имат възможност за продължаване на обучението в ОНС „доктор“.